» » هواساز هایژنیک، آنچه با نام هواساز بهداشتی معروف شده است

هواساز هایژنیک، آنچه با نام هواساز بهداشتی معروف شده است

مهندس سوری
08 شهریور 1398 | 07:35
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده اید

هواساز هایژنیک، آنچه با نام هواساز بهداشتی معروف شده است

هواساز ها خصوصا هواساز هایژنیک سیستم هایی هستند که باهدف ایجاد جریان هوای پاک و دائمی در فضاهای بزرگ ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. روش های گوناگونی با هدف ایجاد شرایط مطلوب در فضاهای ساختمانی ابداع شده است که استفاده از سیستم های هواساز یکی از مدرن ترین و در عین حال کارآمدترین آنها می باشد. به این منظور هواساز ها می توانند به منظور ایجاد جریانهای مطلوب هوا و با هدف عدم ایجاد فضاهای راکد مورد استفاده قرار گیرند. چرا که در حالت عادی تا فضا های خاص مانند انواع فضاهای بیمارستانی تا کارگاهی و آزمایشگاهی و فروشگاهی به علت تردد بسیار در معرض آلودگی هستند و بزرگ بودن این فضاها توانایی در تامین هوای تازه به شکل طبیعی را مقدور نمی سازد. 


به هر صورت ساختمان‌های بزرگ دنیای امروز انسانی که پر از فضاهای متنوع هستند، نمی توانند با تکیه بر چند پنجره و احتمالاً یک سیستم جریان هوایی ساده شرایط مطلوبی را برای خود ایجاد کنند . هواسازها تجهیزات مفیدی هستند که می‌توانند همراه با ایجاد شرایط مطلوب و تامین سطح آسایش نسبی به نوعی تامین هوای ساختمان های بزرگ دنیای امروز را فراهم نمایند؛ اما گاها پیش می‌آید که برای تامین جریان هوایی مطلوب در یک ساختمان خاص نیازمند به رعایت برخی از اصول بهداشتی خاص تری باشیم.فضا ‌هایی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، صنایع غذایی و یا هر مکانی که به نوعی تحت شرایط بهداشتی خاصی قرار دارد، نیازمند به استفاده از هواساز های مخصوص تری برای خود می باشند. هواسازهایی که با نام هواساز هایژنیک از آنها یاد می شود.


هواساز هایژنیکهواساز هایژینک


هواساز هایژینک چیست؟

در فضاها با حساسیت بهداشتی بالا از نوعی هواساز، به اصطلاح هواساز بهداشتی استفاده می‌شود که این هواساز بهداشتی که اصطلاح عامیانه ی هواساز هایژینک می باشد؛ در واقع نوع تکامل یافته ای از هواساز های معمولی است که با هدف پاکسازی و فیلتراسیون سطح بالای هوا طراحی و تولید می شود.

از هواساز هایژینک با هدف پاکسازی 99.99 درصدی هر پنج نوع آلودگی از هوای ورودی به ساختمان های خاص بهره می برند.منظور از آلودگی در تعریف هواساز هایژنیک میتواند انواع ذرات معلق، گرد و خاک، انواع میکروب ها و یا مواد حساسیت زا باشد. هواساز هایژنیک این سطح از پاکسازی را همراه با فیلتراسیون پیشرفته تری در کنار درزبندی بسیار دقیق تری به نسبت دیگر انواع عادی در گروه هواسازها انجام می دهد. هواساز هایژنیک برای این منظور به شکل خاص و مهندسی شده تری طراحی و با توجه به نوع فضای مورد استفاده نحوه ی فیلتراسیون آن انتخاب خواهد شد. از این رو به جهت تامین هوای فضاهای خاص با سطح بهداشتی بالا مانند انواع فضاهای بیمارستانی، آزمایشگاهی، داروسازی، اتاق تمیز، صنایع غذایی و حتی برخی از صنایع شیمیایی، به طور گسترده از انواع متداول هواساز هایژینک استفاده می شود. هواساز هایژنیک را غالبا همراه با یک سیستم خروج باد به همراه اگزاست فن ها تکمیل میکنند. چرا که هوای فضا های مورد استفاده ی هواساز هایژنیک باید به شکلی دائمی در حال تعویض سریع قرار بگیرد. به این ترتیب که هوای پاک توسط هواساز هایژنیک تامین و به فضاهای ساختمانی وارد شده و بعد از عبور از تمامی فضا در سمت دیگر توسط یک اگزاست فن خارج شود.  

 

هواسازهایژینک با بهره گیری از سیستم فیلتراسیون پیشرفته ی خود به خوبی می تواند موجبات حذف انواع آلاینده ها مانند ذرات معلق بسیار کوچک، میکروب ها و قارچ ها، هاگ ها، ذرات آلرژی زا و یا بیماری زا را از هوای ورودی به داخل فضاهای خاص و بهداشتی فراهم نماید. این سطح از حذف آلاینده ها تا اندازه ای است که به راحتی می توان انتظار هوای 99.99 درصد پاک را داشت. 


شرکت کولاک فن با توجه به مهارت های تخصصی در طراحی تا مشاوره در نصب و راه اندازی کلیه ی سیستم های تهویه مطبوع در فضایی حرفه ای آمادگی مشاوره تا طراحی و نصب انواع هواسازهایژینک را برای مشتریان خود در سطح کشور دارا می باشد.  این شرکت توانایی فعالیت مستمر و حرفه ای در سطح بسیاری از شهرهای ایران از جمله سمنان، یزد، کرمان و... را خواهد داشت. 


منبع :
http://koolakfan.com
دسته بندی :  مقالات
به کانال رسمی ایران هواساز در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام ایران هواساز