» » آشنایی با اگزاست فن بیصدا ، از کاربرد تا ساختار

آشنایی با اگزاست فن بیصدا ، از کاربرد تا ساختار

مهندس سوری
09 شهریور 1398 | 04:46
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده اید

آشنایی با اگزاست فن بی صدا، از کاربرد تا ساختار 

اگزاست فن ها از جمله فن های پرکاربرد هستند که با انجام عمل مکش در فضاهای تحت کنترل خود عمل تهویه و یا خنک سازی محیط را انجام می دهند.اگزاست فن درست عکس عملکرد دیگر روش های رایج در ساخت انواع فن ها که معمولا همراه با دمیدن هوا اقدام به انجام عملیات تهویه و یا خنک سازی دارند، فعالیت خود را همراه با هوای موجود و تخلیه ی آن از طریق دهانه های خروجی خود انجام می دهد. از این رو از اگزاست فن می توان به جهت تخلیه ی سریع هوای موجود در یک فضا استفاده کرد. این موضوع باعث شده تا کاربرد انواع اگزاست فن ها در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های خانگی تا صنعتی رواج داشته باشد؛ اما یکی از نکات قابل تأمل در انواع اگزاست فن ها، مسئله ی تولید صدای بالای آنها می باشد.اگزاست فن بی صدا شاید برای برخی از فعالیت های صنعتی و فروشگاهی و حتی خانگی چندان موضوع جدی در نظر نیاید؛ اما کاربرد اگزاست فن در برخی از مصارف خاص تا مکان های خاص باعث شده تا موضوع نصب اگزاست فن بی صدا در اولویت بررسی صاحبان فضای های مذکور قرار گیرد.

اگزاست فن بی صدا 

نصب اگزاست فن بیصدا


موارد عادی در استفاده از اگزاست فن بی صدا

از جمله رایج ترین موارد در استفاده از اگزاست فن، خنک سازی دستگاه های الکترونیکی، خصوصاً سرور ها می باشد. از آنجا که این تجهیزات غالباً در مکان های اداری نصب می شوند و سر و صدای زیاد یک اگزاست فن می تواند آرامش فضای کار را بر هم بزند،اگزاست فن بی صدا به خوبی می تواند از عهده ی خنک سازی دستگاه ها تا تجهیزات انواع سیستم های الکترونیکی، سرورها و... را تأمین نماید.

اگزاست فن بی صدا

اگزاست فن بیصدا


انواع اگزاست فن بی صدا

در تقسیم‌بندی اگزاست فن بی صدا می توان به دو گروه کلی در طراحی این نوع از فن ها اشاره داشت.

  • اگزاست فن های غیر مستقیم یا تسمه ای: در این نوع از اگزاست فن بی صدا، ارتباط مستقیم میان موتور و پروانه وجود ندارد؛ بلکه این ارتباط از طریق یک تسمه، فولی یا یاتاقان در اتصال برقرار می شود. در این حالت در اگزاست فن، قابلیت تنظیم دور موتور را داریم. قابلیتی که می تواند به خوبی یک اگزاست فن بی صدا را در خروجی خود داشته باشد. این کاهش صدا همراه با پایین آمدن دور موتور صورت خواهد گرفت. استفاده از فولی ها با قطرهای متفاوت می تواند ما را در رسیدن به سرعت های بالای پروانه همزمان با دور پایین موتور رهنمون سازد.
  • اگزاست فن بی صدا همراه با ساختار باکس فن ها: این نوع از اگزاست فن به مانند نوع تسمه ای عملکردی مشابه همراه با اتصال تسمه‌ای موتور پروانه را در خود دارد؛ با این تفاوت که پروانه ها در این مدل به شکل دبل بکوارد ساخته می‌شوند. در این حالت همراه با ساخت باکس هایی که درون آنها از عایق‌های صدا کار گذاشته شده است، پروانه های دبل نصب می شود. باکس فن های تمام سایلنت به جهت به کارگیری از عایق‌های صدا و دیواره های دوجداره با عنوان اگزاست فن های بی صدا و یا تمام سایلنت شناخته می شوند.

اگزاست فن بی صدا

اگزاست فن های تمام سایلنت

شرکت های گوناگونی در سطح کشور در زمینه ی طراحی تا تولید انواع اگزاست فن بی صدا فعالیت میکنند. از این بین شرکت کولاک فن با توجه به مهارت های تخصصی طراحی تا مشاوره در نصب و راه اندازی کلیه ی سیستم های تهویه مطبوع آمادگی انجام هرگونه سفارش در زمینه ی طراحی تا تولید انواع اگزاست فن بی صدا را دارا می باشد. محدوده ی فعالیت شرکت کولاک فن بسیار گسترده و در ابعاد کشوری بوده تا جائیکه این شرکت توانایی فعالیت مستمر و حرفه ای در سطح بسیاری از شهر های ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد و... را خواهد داشت.


منبع :
http://koolakfan.com
دسته بندی :  مقالات
به کانال رسمی ایران هواساز در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام ایران هواساز