» » اهمیت قیمت فن هواساز در طراحی و ساخت هواسازها

اهمیت قیمت فن هواساز در طراحی و ساخت هواسازها

مهندس سوری
08 شهریور 1398 | 11:59
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده اید

اهمیت قیمت فن هواساز در طراحی و ساخت هواسازها

هواسازها از جمله پرکاربردترین انواع سیستم های مدرن تهویه ی مطبوع در فضاهای امروز ساختمانی محسوب می‌شوند. به گونه‌ای که به راحتی می‌توان در انواع فضاهای بیمارستانی تا صنعتی و حتی فروشگاهی و آزمایشگاهی شاهد استفاده از انواع هواساز به جهت ایجاد شرایط مطبوع باشیم. این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از صاحبان فضاهای بزرگ صنعتی تا فروشگاهی و خدماتی به نوعی در مسیر تهیه ی سیستم های هواساز برای ساختمان‌های تحت مدیریت خود باشند. از این رو در کنار آشنایی با انواع سیستمهای متداول هواساز، دانستن اطلاع کافی ومفید از قیمت انواع هواساز گرفته تا قیمت فن هواساز می‌تواند در روند تعبیه ی نصب این سیستم ها برای مشتریان بسیار مفید واقع بشود.


قیمت فن هواسازقیمت فن هواساز


از آنجا که هواسازها در تعریف کلی، سیستم هایی تحت مونتاژ هستند و به نوعی هر شرکت فعال در این زمینه با کنار هم قرار دادن المان های متنوع با هدف رسیدن به یک سطح خاص از تهویه ی محیط، اقدام به طراحی تا تولید سیستم های هواساز می نمایند؛ دانستن شرایط گوناگون قیمت می‌تواند در انتخاب یک سیستم کامل امری هوشمندانه باشد.


از این رو هر سیستم هواساز با توجه به خواسته های کارفرما و با در نظر گرفتن شرایط تولید، طراحی و مونتاژ خواهد شد. و این موضوع در زمان نصب نیز تأثیرگذار خواهد بود. سیستم های هواساز از تجهیزات و المان های گوناگونی برای برقراری شرایط مطلوب محیطی بهره می‌برند. از انواع سیستمهای فیلتراسیون گرفته تا روشهای گوناگون درزبندی و البته انواع فن هواساز. شاید فن هواساز را به نوعی بتوان قلب تپنده ی این سیستم ها نامید که شرایط قیمتی آن می تواند تاثیر چشمگیری بر قیمت تمام شده ی سیستم هواساز داشته باشد. از این جهت است که بررسی قیمت فن هواساز در طراحی تا ساخت این سیستم ها مورد توجه قرار دارد. 


قیمت فن هواساز با توجه به شرایط گوناگون در تولید سیستم هواسازمتفاوت خواهد بود. فاکتور های متنوعی بر قیمت فن هواساز تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. ابعاد در ساخت فن هواساز تا نوع موتور به کار رفته در آن به همراه متریال مورد استفاده در ساخت از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت فن هواساز میباشند. انتخاب نوع فن، با توجه به هدف از طراحی هواساز خواهد بود. اما گاها شرایط نصب نیز بر انتخاب نوع فن و در نتیجه قیمت فن هواساز تاثیر خواهد گذاشت. استفاده از کانال های طولانی، فضاهای بزرگ، محدودیت مکانی در نصب و... شرایطی است که علاوه بر نوع فضا بر انتخاب فن هواساز و در نتیجه قیمت فن هواساز تاثیرگذار هستند. 


فن هواسازفن هواساز


عوامل تاثیرگذار بر قیمت فن هواساز

  • نوع موتور فن هواساز: حجم موتور، سه فاز یا تک فاز بودن آن، دور موتور و... شرایطی هستند که می‌توانند طیف گسترده‌ای از انواع موتور ها را در مسیر ساخت فن هواساز قرار بدهند. انتخاب نوع موتور بسته به هدف نهایی از فن به همراه شرایط محیطی انتخاب خواهد شد.

  • جنس پروانه: پروانه قسمت متحرک در یک فن هواساز خواهد بود. قسمتی که باید تحت سرعت بالایی به حرکت درآید. این موضوع باعث می شود تا در ساخت پروانه دقت بسیار حاکم باشد و این تجهیز از کیفیت مطلوب و دوام کافی بهره مند بشود. فلز منطقی ترین انتخاب در ساخت پروانه است. اما جنس فلز در کنار نوع پوشش آن می تواند در قیمت فن هواساز تاثیر بگذارد.  فلز با پوشش رنگ الکترواستاتیک و یا آلومینیوم از جمله متریال عمده در ساخت پروانه می باشد. 
  • موارد دیگر: از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت فن هواساز می تواند طراحی پروانه، سطح دبی در طراحی فن، نوع اتصالات و... باشد.
شرکت کولاک فن با توجه به مهارت های تخصصی در طراحی تا مشاوره در نصب و راه اندازی کلیه ی سیستم های تهویه مطبوع به خوبی می تواند شما را در زمینه ی کارکرد تا انتخاب و مشاوره به جهت قیمت انواع فن هواساز راهنمایی نماید. این شرکت توانایی فعالیت مستمر و حرفه ای در سطح بسیاری از شهرهای ایران از جمله شیراز، اصفهان، بندرعباس ، بوشهر ، عسلویه  و... را خواهد داشت. تنها کافیست با ما تماس بگیرید. 

منبع :
http://koolakfan.com
دسته بندی :  مقالات
به کانال رسمی ایران هواساز در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام ایران هواساز