» » چرا به استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ نیازمندیم؟

چرا به استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ نیازمندیم؟

مهندس سوری
16 شهریور 1398 | 07:19
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده اید

چرا به استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ نیازمندیم؟

استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ در صنعت تولید قارچ بسیار فراگیر شده است. به گونه ای که می توان در هر مزرعه ی حرفه ای تولید قارچ انتظار حضور یک نمونه ی معمولی تا حرفه ای از آن را داشته باشیم. استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ به دنبال حساسیت بالا در تولید قارچ فراگیر شده است. چرا که قارچ به دنبال وجود شرایط خاص محیطی است که به خوبی رشد می کند. یک تعادل همیشگی درسطح رطوبت تا درجه ی دمای محیط در کنار تهویه ی دائمی، کنترل همیشگی و تعادل نسبی میان سطح اکسیژن در کنار دی اکسید کربن از جمله نکات تاثیرگذار در ایجاد یک محیط مطلوب به جهت پرورش قارچ می باشند.

دستگاه زنت 

پرورش و تولید قارچ


از اینرو رسیدن به این شرایط متعادل نیازمند استفاده از یک سیستم هوشمند خواهد بود. سیستمی که بتواند تمامی شرایط پرورش تا نگهداری قارچ را در سطح مطلوبی نگه داشته؛ مادامی که از اطمینان کافی برخوردار باشد. از طرفی مزارع پرورش قارچ باید توانایی تولید در تمامی فصول سال را داشته باشند. از این رو سالن پرورش قارچ باید بتوانند تحت مدیریت یک سیستم یکپارچه، چه در فصل سرد سال و یا در فصل گرم سال شرایط محیطی یکنواختی را تجربه نماید. همگی شرایط ذکر شده در بالا، سالنهای تولید قارچ را به سمت استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ می‌کشانند.


دستگاه زنت، چگونه دستگاهی است؟

دستگاه زنت یک سیستم با هدف ایجاد شرایط یکنواخت محیطی در تمامی فصول سرد و گرم سال می باشد. این دستگاه به خوبی می تواند در تمامی فصول سال همراه با سیستم های سرمایشی و یا گرمایشی خود سطح یکنواختی را در محیط های تحت کنترل خود برقرار نماید. دستگاه زنت از یک ساختار شبیه به کولر آبی به جهت سرمایش و یک کویل آب گرم به جهت گرمایش بهره می‌برد. این دو سیستم کاملاً مجزا و مستقل از هم ولی در کنار هم قرار گرفته اند تا ساختار کلی دستگاه زنت را ایجاد نمایند.

دستگاه زنت

استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ


دستگاه زنت در فصل گرم سال کاملا شبیه به یک کولر آبی است و در فصل سرد سال مانند یک هواساز با کارکرد تهویه ی زمستانی مورد استفاده قرار می گیرد. در فعالیت زمستانی یک دیگ آب گرم و یا یک پکیج حرارت مرکزی، آبگرم مورد نیاز دستگاه زنت را تامین خواهد نمود.


مزایای استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ

  • ارزان بودن: دستگاه زنت به نسبت دیگر سیستم های تهویه ی مطبوع و یا هواساز های صنعتی از قیمت ارزان تری برخوردار می باشد. این موضوع برای کارگاه های کوچک استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ را  بسیار مرقون به صرفه تر خواهد کرد. 
  • قابلیت بهره برداری چهار فصل: با استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ به راحتی می توان در هر چهار فصل از سال به تولید قارچ با کیفیت اطمینان داشت. به این ترتیب می توان با نهایت بهره وری از فضای در نظر گرفته شده برای سالن پرورش قارچ این فعالیت را به یک شغل پایدار و پرسود تبدیل نمود. 
  • نصب آسان و کم هزینه: عدم پیچیدگی در طراحی دستگاه زنت در کنار سادگی در عملکرد باعث می شود تا هر کسی به راحتی با ساختار و اصول کاری دستگاه زنت آشنا بشود. این موضوع استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ را بسیار ساده تر خواهد کرد. 
  • مصرف برق پایین: نبود سیستم موتوری با ابعاد بزرگ در طراحی دستگاه زنت، این تجهیز هواساز را به یک سیستم کم‌مصرف تبدیل کرده است. تمام مصرف برق دستگاه زنت در گردش یک فن ساده و یا یک پمپ آب خلاصه می شود. از این رو استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ یک فعالیت بسیار کم هزینه خواهد بود. 
  • توانایی ایجاد رطوبت در هوای زمستانی: همچنین ایجاد جریان ملایم و گردش مناسب هوا در درون ساختمان نیز از دیگر مزایای استفاده از دستگاه زنت برای پرورش قارچ می باشد. 

طراحی تا تولید دستگاه زنت برای سالن پرورش قارچ یک امر کاملا تخصصی خواهد بود. شرکت کولاک فن با توجه به مهارتهای تخصصی در طراحی تا مشاوره در نصب و راه اندازی کلیه ی سیستمهای تهویه مطبوع در فضایی حرفه ای آمادگی مشاوره تا طراحی انواع دستگاه زنت را برای مشتریان خود در سطح کشور دارا میباشد. این شرکت توانایی فعالیت مستمر و حرفه ای در سطح بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران ،اصفهان، مشهد و... راخواهدداشت. 


منبع :
koolakfan.com
دسته بندی :  مقالات
به کانال رسمی ایران هواساز در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام ایران هواساز